מגיפה עולמית; תמונת מצב: נגיף הקורונה

    שלמה ריזל 3 Comment on מגיפה עולמית; תמונת מצב: נגיף הקורונה

    תמונת המצב העולמית העולה מהמספרים שמתפרסמים מדאיגה: הנגיף מתפשט באיראן ובאיטליה בקצב מסחרר וההערכות לא צופות טובות גם לארה"ב | 15 מיליון איש באיטליה בהסגר

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תמונת מצב מהתפשטות נגיף הקורונה בעולם, שהפך למגיפה עולמית.

    איראן היא מוקד התפרצות הנגיף השני בעולם אחרי סין, שם נהרגו על פי גורמים רשמיים 99 איש מהנגיף, אולם כבר לפני שבוע וחצי דיווח ה-BBC האמריקני כי מספר ההרוגים גדול בהרבה ועומד על למעלה מ-200 הרוגים והמצב קטסטרופלי כשגופות זרוקות ברחוב על פי הדיווח.

    כמו כן על פי הערכות לא רשמיות ישנם באיראן כ-500 הרוגים. בכוונת הרשויות באיראן כרגע לעשות סגר על העיר קום שם התפרץ הנגיף במספרים גדולים, זאת לאחר שסינים רבים שהגיעו לשם ללמוד את תורת האיסלאם השיעי הביאו איתם את הנגיף לאיראן. 3 חברות פרלמנט איראניות אף נהרגו מהנגיף, כשאחת מהן היא נכדתו של המנהיג העליון לשעבר חומייני, 30 חברי פרלמנט נוספים נדבקו אף הם. מפקדים בכירים במשמרות המהפכה ובבסיג' מתו מהנגיף הקטלני ההולך ומתפשט באיראן בקצב בלתי ייאמן.

    איטליה היא המוקד השלישי החמור בעולם אחרי סין ואיראן. נכון לאתמול היו באיטליה 233 הרוגים וכ-5,883 נדבקים והרשויות החליטו, באיחור גדול יש לציין, לעשות סגר על 14 מחוזות במקביל לאחר שלא עשו סגר בזמן על מחוז אחד שבו התחילה ההתפרצות. סה"כ כ-15 מיליון איש במדינה נמצאים בהסגר. 1500 נדבקים ביממה. איטליה היא היבואנית של הנגיף לכל אירופה.

    בארה"ב המצב הולך ומחמיר עם 400 נדבקים ו-19 הרוגים כעת וקיימת הערכה כי המספרים שם יגדלו במהירות והמצב עלול לצאת משליטה בין היתר בעקבות כך שרבים בארה"ב לא מקבלים דמי מחלה ומשום זאת הם הולכים לעבודה גם כשהם חולים ומדובר על פוטנציאל הדבקה מדאיג. בנוסף, כידוע, בארה"ב לכ-7 אחוז מהאוכלוסיה, בערך 20 מיליון איש, בנוסף ל-11 מיליון מהגרים – אין ביטוח בריאות בגלל מחירו היקר של ביטוח זה בארה"ב ואנשים לא הולכים לרופא כי ללא ביטוח מדובר במאות דולרים לביקור ואלו שצצים אצלם תסמינים נוטים להניח שמדובר בשפעת רגילה כיוון שהתסמינים דומים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      למה בכלל מכניסים טיסות לארץ???

    2. 1

      המונח הרוגים מתאים למתקפת טרור או תאונות ח"ו לא לתמותה של נגיף, לתמותה של נגיף מתאים המונח מתים